Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków
Prawo do składania skarg i wniosków przysługuje wszystkim obywatelom zgodnie
z Konstytucją Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (art.63)
Przyjmowanie skarg i wniosków w Komendzie Miejskiej Policji w Tarnowie
Informacja dotycząca sposobu złożenia skargi/wniosku w Komendzie Miejskiej Policji w Tarnowie
Skargi/wnioski można składać:
Listownie na adres:
Komenda Miejska Policji w Tarnowie
ul. Traugutta 4
33-101 Tarnów
- faksem – na numer 47 831 1330
- za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP: /kmp-tarnow/skrytkaESP
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres komendant@tarnow.policja.gov.pl
- z wykorzystaniem elektronicznego formularza skargowego zamieszczonego na stronach Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
Ważne!
Szczegółowe informacje w zakresie możliwości złożenia skargi, bądź wniosku można uzyskać telefonicznie pod numerami telefonów:
47 831 1365 oraz 47 831 1319 w godz. 9.00-17.00 w poniedziałki oraz w godz. 9.00-15.00 w pozostałe dni robocze.
Osoby odpowiedzialne
Uprawnionymi do rozpatrywania skarg i wniosków w Komendzie Miejskiej Policji w Tarnowie jest Komendant Miejski Policji w Tarnowie lub jego Zastępcy.
Komendant Miejski Policji w Tarnowie lub jego Zastępcy przyjmują Obywateli w sprawach skarg i wniosków w poniedziałek każdego tygodnia w godzinach od 09.00 do 17.00 - (wskazane jest wcześniejsze telefoniczne ustalenie dokładnej godziny spotkania - tel. 47 831 1201)
W budynku KMP w Tarnowie ul. Traugutta 4 pok. nr 206 (tel. 47 831 1319) lub pok. nr 210 (tel. 47 831 1365) przyjmowane są skargi i wnioski od Obywateli w każdy dzień roboczy:
poniedziałek - w godzinach od 9.00 do 17.00
pozostałe dni tygodnia - w godzinach od 7.30 do 15.30
Miejsce składania dokumentów
Skargi przyjmowane są w formie pisemnej (list lub protokolarnie) oraz pocztą elektroniczną. Do udzielenia odpowiedzi konieczne jest podanie adresu pocztowego dla doręczeń.
Skarga wniesiona pisemnie powinna zawierać: imię i nazwisko skarżącego, dokładny adres zamieszkania (miejscowość, kod pocztowy, ulicę, nr domu i mieszkania) oraz dokładny opis zdarzeń. W przypadku skargi wnoszonej ustnie w jednostce Policji przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisuje wnoszący skargę. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię i nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis sprawy.
Zgodnie z par. 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi doręczane osobiście można składać w Sekretariacie Komendanta Miejskiego Policji w Tarnowie przy ul. Traugutta 4, codziennie w godz. 7.30 - 15.30.
Skargi przesyłane drogą pocztową należy adresować:
Komenda Miejska Policji w Tarnowie, ul. Traugutta 4, 33-101 Tarnów
lub Komisariaty podległe Komendzie Miejskiej Policji w Tarnowie pod właściwe adresy ich siedzib.
Skargi kierowane drogą elektroniczną mogą być przesyłane z wykorzystaniem formularza skargowego zamieszczonego na stronach KWP w Krakowie
W przypadku skarg telefonicznych obywatele informowani są o konieczności osobistego zgłoszenia lub przesłania pisemnej skargi, gdyż w przeciwnym przypadku nie będą prowadzone czynności wyjaśniające.
Termin załatwienia sprawy
Skargi załatwiane są w terminie określonym przez Kodeks postępowania administracyjnego – nie później niż w ciągu miesiąca lub 14 dni w przypadku parlamentarzystów i radnych.
Gdy niemożliwe jest załatwienie skargi w powyższych terminach skarżącego powiadamia się o tym i wskazuje nowy termin do jej wyjaśnienia. Autor skargi każdorazowo informowany jest o sposobie załatwienia skargi. W przypadku niepotwierdzenia zarzutu w odpowiedzi umieszcza się uzasadnienie, które wyjaśnia przyczyny uznania skargi za bezzasadne.
Podstawa prawna
Przepisy prawne dotyczące rozpatrywania i załatwienia skarg i wniosków:
- Kodeks postępowania administracyjnego – dział VIII,
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Tryb odwoławczy
Postępowanie skargowe nie przewiduje trybu odwoławczego. Możliwe natomiast jest wniesienie kolejnej skargi, w tym również na sposób rozpatrzenia poprzedniej.
Uwagi i dodatkowe informacje
W województwie małopolskim interesanci w sprawach skarg i wniosków przyjmowani są przez:
- Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie oraz jego zastępców w każdy poniedziałek od godziny 15.00 do 18.00 po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu (tel. 47 83 54 850) w siedzibie KWP w Krakowie przy ul. Mogilskiej 109,
- Komendantów Miejskich i Powiatowych Policji lub ich zastępców w siedzibach jednostek w każdy poniedziałek w godzinach ustalonych indywidualnie,
- funkcjonariuszy Zespołu Skarg i Wniosków Wydziału KWP w Krakowie codziennie w godz. od 9.00 do 15.00,
- pozostałych uprawnionych kierowników jednostek komórek organizacyjnych codziennie w godzinach służby.
Skargi na działalność Policji można składać również bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich:
Rzecznik Praw Obywatelskich,
Aleja Solidarności 77,
00-090 Warszawa
Przyjęcia Interesantów:
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
poniedziałek w godz. 9.00 - 17.00
od wtorku do piątku w godz. 9.00 - 15.00
telefon: (22)55 17 760, (22)55 17 811
centrala: (22)55 17 700
Pełnomocnik Terenowy w Katowicach
(dla woj. śląskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego)
ul. Jagiellońska 25 pokój 122
40-032 Katowice
telefon (32)72 86 800
fax (32)72 86 823
Przyjęcia interesantów:
poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 9.00 do 15.00
wtorek w godzinach od 10.00 do 17.00
Linki:
strona główna RPO http://www.rpo.gov.pl
formularz elektroniczny http://www.rpo.gov.pl/wniosek/
Pouczenie związane z wejściem w życie przepisów RODO
Na podstawie art.13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informuję, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Miejski Policji w Tarnowie.
Kontakt:
ul. Traugutta 4, 33-101 Tarnów
tel. 47 831-1201
Komendant Miejski Policji w Tarnowie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Adres mailowy: iod.kmp@tarnow.policja.gov.pl
Pani/Pana dane osobowe będą wykorzystywane w celu rozpatrzenia wniesionej/wniesionego przez Panią/Pana skargi/wniosku.
Pani /Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku kodeks postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Pani/Pana dane osobowe:
- będą udostępnione wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa,
- nie będą wykorzystywane w celu profilowania.
KMP w Tarnowie nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji sprawy, a następnie archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania.
Przysługuje także Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony danych Osobowych.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, gdyż wynika z przepisów kodeksu postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. W przypadku nie podania danych nie będzie możliwe rozpatrzenie wniesionej/wniesionego przez Panią/Pana skargi/wniosku.