Wydział Administracyjno-Gospodarczy
Do zakresu zadań Wydziały Administracyjno-Gospodarczego należy:
1. W zakresie gospodarki materiałowo-technicznej:
- Planowanie potrzeb w zakresie sprzętu i materiałów we wszystkich branżach gospodarki materiałowo-technicznej;
- Dystrybucja sprzętu i materiałów w poszczególnych branżach otrzymanych z Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie;
- Prowadzenie ewidencji pomocniczej wszystkich składników majątkowych pozostających w użytkowaniu Komendy w zakresie gospodarki materiałowo-technicznej;
- Prowadzenie dokumentacji przychodowo-rozchodowej napojów chłodzących przysługujących policjantom i pracownikom Policji w okresie letnim;
- Sporządzanie wykazów policjantów i pracowników Policji uprawnionych do otrzymania wyposażenia specjalnego i środków ochrony indywidualnej, środków higieny osobistej oraz ich dystrybucja na podstawie sporządzonych rozdzielników;
- Sporządzanie imiennych wykazów policjantów, którym przysługuje równoważnik pieniężny w zamian za wyżywienie w naturze w okresie zimowym;
- Sporządzanie imiennych wykazów pracowników Policji uprawnionych do otrzymywania posiłków profilaktycznych w okresie zimowym;
- Naliczanie i wypłata równoważnika pieniężnego na wyżywienie psów służbowych;
- Wykonywanie zadań związanych z realizacją usług weterynaryjnych w zakresie leczenia psów służbowych;
- Bieżący nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem i użytkowaniem powierzonych składników majątkowych, w tym prowadzenie postępowań szkodowych
|i wyjaśniających postępowań szkodowych w oparciu o odrębne przepisy; - Dokonywanie doraźnych zakupów materiałów eksploatacyjnych oraz drobnego wyposażenia;
- Udział w inwentaryzacji składników majątku Komendy;
- Udział w likwidacji składników majątku Komendy;
- Prowadzenie dokumentacji pracy związanej z zakresem czynności;
- Realizacja i nadzór nad zadaniami w zakresie ochrony przeciwpożarowej,
w tym zgłaszanie kierownictwu Komendy spostrzeżeń i wniosków dot. ochrony przeciwpożarowej, bieżąca współpraca z ekspertem do spraw ochrony przeciwpożarowej Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
2. W zakresie gospodarki transportowej i magazynowej części zamiennych:
- Prowadzenie ewidencji pomocniczej sprzętu transportowego Komendy i podległych komisariatów Policji w książce ewidencji indywidualnej sprzętu transportowego;
- Wystawianie i przechowywanie miesięcznych książek kontroli pracy sprzętu transportowego dla wszystkich pojazdów używanych w Komendzie i podległych komisariatach Policji;
- Dokumentowanie przebiegu pojazdów;
- Miesięczne rozliczanie pojazdów Komendy i podległych komisariatów Policji z wykonanego przebiegu i zużytego paliwa, przygotowanie protokołów szkód
w przypadku stwierdzenia przepałów; - Sporządzanie i przekazywanie do Wydziału Transportu Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie miesięcznych sprawozdań ze zużycia materiałów pędnych i smarów;
- Prowadzenie książki ewidencji materiałów pędnych i smarów;
- Przygotowanie do rozliczenia faktur za zakupione materiały pędne i smary, części zamienne, akcesoria oraz zlecone usługi naprawy sprzętu transportowego dla Komendy, podległych komisariatów Policji oraz jednostek obsługiwanych;
- Zapewnienie sprawności użytkowej własnego sprzętu transportowego oraz jednostek sąsiadujących, w oparciu o posiadaną stację obsługi we współpracy z Wydziałem Transportu Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie;
- Nadzór i organizacja pracy stacji obsługi poprzez zapewnienie obsług, napraw i badań technicznych sprzętu transportowego,
- Sporządzanie zapotrzebowania na wykonanie obsług technicznych OT na podstawie przebiegu pojazdów oraz uwarunkowań technicznych;
- Prowadzenie gospodarki magazynowej części zamiennych, mps oraz akcesoriów samochodowych;
- Prowadzenie ewidencji pomocniczej sprzętu warsztatowego i mps Komendy w książce ewidencji sprzętu w użytkowaniu;
- Występowanie do Wydziału Transportu Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie z zapotrzebowaniem na części, akcesoria, mps oraz sprzęt warsztatowy;
- Dokonywanie drobnych zakupów akcesoriów oraz narzędzi w ramach posiadanego upoważnienia;
- Prowadzenie gospodarki ogumieniem pojazdów Komendy i podległych komisariatów Policji - przechowywanie opon zimowych i letnich, występowanie do Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie z zapotrzebowaniem na opony;
- Prowadzenie dokumentacji urządzeń użytkowanych w stacji obsługi, objętych dozorem technicznym oraz wymagających legalizacji;
- Przekazywanie do Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie informacji
o wypadkach, kolizjach lub innych uszkodzeniach sprzętu transportowego użytkowanego w Komendzie i podległych komisariatach Policji; - Prowadzenie ewidencji wypadków i kolizji w książce ewidencji wypadków i kolizji służbowego sprzętu transportowego;
- Przygotowanie dokumentów i zgłaszanie szkód w zakładach ubezpieczeniowych;
- Organizowanie oględzin pojazdów uszkodzonych (poza szkodami zgłoszonymi
w firmach ubezpieczeniowych); - Składanie zawiadomień i wniosków o ściganie sprawców przestępstw i wykroczeń uszkodzenia/zniszczenia sprzętu transportowego oraz składanie wniosków
o naprawianie szkody.
3. W zakresie działalności socjalno-mieszkaniowej oraz obsługi technicznej
i eksploatacyjnej obiektów:
- Prowadzenie gospodarki mieszkaniowej: wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach równoważników pieniężnych i pomocy finansowej wynikających z obowiązujących przepisów, naliczanie dla uprawnionych świadczeń związanych z prawem do lokalu mieszkalnego, prowadzenie ewidencji w tym zakresie;
- Uczestniczenie w przygotowaniu, zawieraniu i nadzór nad realizacją umów na dostawy i usługi specjalistyczne wymagane dla prawidłowej eksploatacji obiektów;
- Prowadzenie książek obiektów budowlanych oraz udział w okresowych przeglądach i kontrolach stanu technicznego budynków;
- Prowadzenie bieżących robót konserwacyjno – naprawczych i eksploatacyjnych zapewniających pełną sprawność użytkową obiektów służbowych, wykonywanych własnymi siłami, a także nadzór bezpośredni nad firmami wykonującymi roboty remontowo – budowlane w Komendzie oraz podległych komisariatach Policji;
- Użytkowanie budynków zgodnie z ich przeznaczeniem, wymaganiami ochrony środowiska oraz utrzymanie ich w należytym stanie technicznym i estetycznym;
- Udział w opracowywaniu planów inwestycyjnych i remontów obiektów oraz w ich realizacji;
- Zabezpieczenie materiałowe dla prowadzenia bieżącej eksploatacji obiektów, prowadzenie ewidencji i dokumentacji rozliczeniowej zakupionych przez Komendę
i przejętych od Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie materiałów do konserwacji, narzędzi, środków czystości itp.; - Prowadzenie stosownych ewidencji pomocniczych oraz ewidencji wydatków;
- Prowadzenie wykazu stanowisk pracy służb eksploatacyjnych oraz osób obsługujących urządzenia energetyczne i elektryczne wraz z bieżącą weryfikacją ważności zaświadczeń kwalifikacyjnych;
- Udział w przygotowaniu projektów umów najmu, dzierżawy oraz użyczenia wraz ze sporządzaniem kalkulacji stawek do umów (w zależności od zmian cen)
i uaktualnianie stawek czynszu; - Udział w sporządzaniu protokołów przekazania lub przejęcia pomieszczeń udostępnianych na terenie Komendy i podległych komisariatów Policji;
- Przygotowywanie deklaracji podatkowych (podatek od nieruchomości) na dany rok kalendarzowy;
- Udział w uzgadnianiu miejscowych planów ogólnych i szczegółowych zagospodarowania przestrzennego;
- Przyjmowanie, wydawanie i dozór nad mieniem zabezpieczonym procesowo w trybie i na zasadach określonych odrębnymi przepisami.