Wydział Administracyjno-Gospodarczy - Komenda Miejska Policji w Tarnowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Wydział Administracyjno-Gospodarczy

Wydział Administracyjno-Gospodarczy

Do zakresu zadań Wydziały Administracyjno-Gospodarczego należy:

1. W zakresie gospodarki materiałowo-technicznej:

  1. Planowanie potrzeb w zakresie sprzętu i materiałów we wszystkich branżach gospodarki materiałowo-technicznej;
  2. Dystrybucja sprzętu i materiałów w poszczególnych branżach otrzymanych z Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie;
  3. Prowadzenie ewidencji pomocniczej wszystkich składników majątkowych pozostających w użytkowaniu Komendy w zakresie gospodarki materiałowo-technicznej;
  4. Prowadzenie dokumentacji przychodowo-rozchodowej napojów chłodzących przysługujących policjantom i pracownikom Policji w okresie letnim;
  5. Sporządzanie wykazów policjantów i pracowników Policji uprawnionych do otrzymania wyposażenia specjalnego i środków ochrony indywidualnej, środków higieny osobistej oraz ich dystrybucja na podstawie sporządzonych rozdzielników;
  6. Sporządzanie imiennych wykazów policjantów, którym przysługuje równoważnik pieniężny w  zamian za wyżywienie w naturze w okresie zimowym;
  7. Sporządzanie imiennych wykazów pracowników Policji uprawnionych do otrzymywania posiłków profilaktycznych w okresie zimowym;
  8. Naliczanie i wypłata równoważnika pieniężnego na wyżywienie psów służbowych;
  9. Wykonywanie zadań związanych z realizacją usług weterynaryjnych w zakresie leczenia psów służbowych;
  10. Bieżący nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem i użytkowaniem powierzonych składników majątkowych, w tym prowadzenie postępowań szkodowych
    |i wyjaśniających postępowań szkodowych w oparciu o odrębne przepisy;
  11. Dokonywanie doraźnych zakupów materiałów eksploatacyjnych oraz drobnego wyposażenia;
  12. Udział w inwentaryzacji składników majątku Komendy;
  13. Udział w likwidacji składników majątku Komendy;
  14. Prowadzenie dokumentacji pracy związanej z zakresem czynności;
  15. Realizacja i nadzór nad zadaniami w zakresie ochrony przeciwpożarowej,
    w tym zgłaszanie kierownictwu Komendy spostrzeżeń i wniosków dot. ochrony przeciwpożarowej, bieżąca współpraca z ekspertem do spraw ochrony przeciwpożarowej Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.

2. W zakresie gospodarki transportowej i magazynowej części zamiennych:

  1. Prowadzenie ewidencji pomocniczej sprzętu transportowego Komendy i podległych komisariatów Policji w książce ewidencji indywidualnej sprzętu transportowego;
  2. Wystawianie i przechowywanie miesięcznych książek kontroli pracy sprzętu transportowego dla wszystkich pojazdów używanych w Komendzie i podległych komisariatach Policji;
  3. Dokumentowanie przebiegu pojazdów;
  4. Miesięczne rozliczanie pojazdów Komendy i podległych komisariatów Policji z wykonanego przebiegu i zużytego paliwa, przygotowanie protokołów szkód
    w przypadku stwierdzenia przepałów;
  5. Sporządzanie i przekazywanie do Wydziału Transportu Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie miesięcznych sprawozdań ze zużycia materiałów pędnych i smarów;
  6. Prowadzenie książki ewidencji materiałów pędnych i smarów;
  7. Przygotowanie do rozliczenia faktur za zakupione materiały pędne i smary, części zamienne, akcesoria oraz zlecone usługi naprawy sprzętu transportowego dla Komendy, podległych komisariatów Policji oraz jednostek obsługiwanych;
  8. Zapewnienie sprawności użytkowej własnego sprzętu transportowego oraz jednostek sąsiadujących, w oparciu o posiadaną stację obsługi we współpracy z Wydziałem Transportu Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie;
  9. Nadzór i organizacja pracy stacji obsługi poprzez zapewnienie obsług, napraw i badań technicznych sprzętu transportowego,
  10. Sporządzanie zapotrzebowania na wykonanie obsług technicznych OT na podstawie przebiegu pojazdów oraz uwarunkowań technicznych;
  11. Prowadzenie gospodarki magazynowej części zamiennych, mps oraz akcesoriów samochodowych;
  12. Prowadzenie ewidencji pomocniczej sprzętu warsztatowego i mps Komendy w książce ewidencji sprzętu w użytkowaniu;
  13. Występowanie do Wydziału Transportu Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie z zapotrzebowaniem na części, akcesoria, mps oraz sprzęt warsztatowy;
  14. Dokonywanie drobnych zakupów akcesoriów oraz narzędzi w ramach posiadanego upoważnienia;
  15. Prowadzenie gospodarki ogumieniem pojazdów Komendy i podległych komisariatów Policji - przechowywanie opon zimowych i letnich, występowanie do Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie z zapotrzebowaniem na opony;
  16. Prowadzenie dokumentacji urządzeń użytkowanych w stacji obsługi, objętych dozorem technicznym oraz wymagających legalizacji;
  17. Przekazywanie do Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie informacji
    o wypadkach, kolizjach lub innych uszkodzeniach sprzętu transportowego użytkowanego w Komendzie i podległych komisariatach Policji;
  18. Prowadzenie ewidencji wypadków i kolizji w książce ewidencji wypadków i kolizji służbowego sprzętu transportowego;
  19. Przygotowanie dokumentów i zgłaszanie szkód w zakładach ubezpieczeniowych;
  20. Organizowanie oględzin pojazdów uszkodzonych (poza szkodami zgłoszonymi
    w firmach ubezpieczeniowych);
  21. Składanie zawiadomień i wniosków o ściganie sprawców przestępstw i wykroczeń uszkodzenia/zniszczenia sprzętu transportowego oraz składanie wniosków
    o naprawianie szkody.

3.  W zakresie działalności socjalno-mieszkaniowej oraz obsługi technicznej
i eksploatacyjnej obiektów:

  1. Prowadzenie gospodarki mieszkaniowej: wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach równoważników pieniężnych i pomocy finansowej wynikających z obowiązujących przepisów, naliczanie dla uprawnionych świadczeń związanych z prawem do lokalu mieszkalnego, prowadzenie ewidencji w tym zakresie;
  2. Uczestniczenie w przygotowaniu, zawieraniu i nadzór nad realizacją umów na dostawy i usługi specjalistyczne wymagane dla prawidłowej eksploatacji obiektów;
  3. Prowadzenie książek obiektów budowlanych oraz udział w okresowych przeglądach i kontrolach stanu technicznego budynków;
  4. Prowadzenie bieżących robót konserwacyjno – naprawczych i eksploatacyjnych zapewniających pełną sprawność użytkową obiektów służbowych, wykonywanych własnymi siłami, a także nadzór bezpośredni nad firmami wykonującymi roboty remontowo – budowlane w Komendzie oraz podległych komisariatach Policji;
  5. Użytkowanie budynków zgodnie z ich przeznaczeniem, wymaganiami ochrony środowiska oraz utrzymanie ich w należytym stanie technicznym i estetycznym;
  6. Udział w opracowywaniu planów inwestycyjnych i remontów obiektów oraz w ich realizacji;
  7. Zabezpieczenie materiałowe dla prowadzenia bieżącej eksploatacji obiektów, prowadzenie ewidencji i dokumentacji rozliczeniowej zakupionych przez Komendę
    i przejętych od Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie materiałów do konserwacji, narzędzi, środków czystości itp.;
  8. Prowadzenie stosownych ewidencji pomocniczych oraz ewidencji wydatków;
  9. Prowadzenie wykazu stanowisk pracy służb eksploatacyjnych oraz osób obsługujących urządzenia energetyczne i elektryczne wraz z bieżącą weryfikacją ważności zaświadczeń kwalifikacyjnych;
  10. Udział w przygotowaniu projektów umów najmu, dzierżawy oraz użyczenia wraz ze sporządzaniem kalkulacji stawek do umów (w zależności od zmian cen)
    i uaktualnianie stawek czynszu;
  11. Udział w sporządzaniu protokołów przekazania lub przejęcia pomieszczeń udostępnianych na terenie Komendy i podległych komisariatów Policji;
  12. Przygotowywanie deklaracji podatkowych (podatek od nieruchomości) na dany rok kalendarzowy;
  13. Udział w uzgadnianiu miejscowych planów ogólnych i szczegółowych zagospodarowania przestrzennego;
  14. Przyjmowanie, wydawanie i dozór nad mieniem zabezpieczonym procesowo w trybie i na zasadach określonych odrębnymi przepisami.

 

Metryczka

Data publikacji : 04.02.2016
Data modyfikacji : 19.03.2024
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Miejska Policji w Tarnowie
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Ewa Szwiec
Osoba udostępniająca informację:
Ewa Szwiec Zespół ds. Komunikacji Społecznej
Osoba modyfikująca informację:
Tekla Krawczyk
do góry